Ajankohtaista VME:llä!

Löydät täältä 👇VME-tiimin uutisia ja artikkeleita toimintaamme liittyvistä aiheista ja tapahtumista.

Yleinen

XR Ocean Hackathon

PhD Researcher and VME Family Member, Vaiva Stanisauskaite, was heavily involved in the planning and coaching of the XR Ocean Hackathon this year. Afterwards, Vaiva took the time to interview the participants to gather their reflections of this great event.

Mao Yleinen

KAIKKI käyttävät teknologiaa, mutta olemmeko KAIKKI yhdenvertaisia teknologian suhteen?

Aila Kronqvist on tieto- ja yritysarkkitehti Solitalla, ja tohtorikoulutettava Jyväskylän yliopistosta. Aila työstää parhaillaan tohtorintutkintoaan kognitiotieteessä naisten kokemaa sukupuolen roolia tarkastellen tietotekniikan alalla työskentelevien naisten kokemuksia. Tutkimus tarkastelee lähemmin, miten sukupuoleen liittyvät kokemukset vaikuttavat kognitioon työpaikalla.