Kari Rintamäki

Nimi: Kari Rintamäki
Yritys: Granlund Pohjanmaa Oy
Tehtävä allianssissa: Talotekniikan pääsuunnittelija
Vastuualue allianssissa: Allianssin projektiryhmän jäsen, taloteknisen suunnittelun vastuuhenkilö

Miten työpanoksesi näkyy valmiissa lopputuloksessa?

Pyrin varmistamaan, että tilojen sisälämpötilat ovat ympäri vuoden viihtyisät, turhaa energiankäyttöä minimoidaan ja tarvittava energia tuotetaan mahdollisimman ympäristöystävällisesti.

Oletko oppinut jotain uutta?

Yliopistojen tilatarpeet ovat valtavassa murrosvaiheessa, koska etäopetus ja etätyöskentely ovat koronapandemian takia tulleet osaksi toimintaamme nopeammin kuin osattiin odottaa. Suunnittelemme tiloja aiempaa muuntojoustavammiksi ja erilaisia ICT-valmiuksia tarvitaan paljon enemmän kuin aiemmin.

Mitä mieltä olet Vaasan yliopistosta?

Vaasan yliopisto on todella tärkeä osa Pohjanmaan identiteettiä, ja mahdollistaa alueen teollisuuden ja kaupan kehittymisen. Yliopisto tekee hyvää yhteistyötä yritysten kanssa. Kampuksen hyvinvointi on tärkeää minulle myös henkilökohtaisista syistä, sillä nuorin tyttäreni opiskelee yliopistossa kauppatieteitä ja hänen poikaystävänsä tekniikkaa. Itsekin olen osallistunut Levon-instituutin laadukkaaseen Kasvuyrityksen johtaminen -koulutukseen.

Mitä mieltä olet Vaasasta / yliopistokaupunkina?

Kampus on kaunis ja kaikin puolin laadukas kokonaisuus. Saamme opiskelijoita paljon myös Etelä-Suomesta, mikä tuo hyvää energiaa Vaasan kaupunkikuvaan. Vaasassa on kaikkea tarjolla pyöräilymatkan päässä.

Mikä on lempiasiasi Vaasan merikampuksessa?

Kaunis kokonaisuus, rakennukset ja luonto.

Haluatko lähettää terveisiä opiskelijoille tai kaupunkilaisille?

Toivoisin, että nykyistä useammat opiskelijat jäisivät Vaasaan kansainvälisen teollisuutemme palvelukseen. Teollisuus voisi vieläkin aktiivisemmin adoptoida Suomen tulevaisuuden toivoja yrityksiinsä.