kuvituskuva

Kampushanke pääpiirteissään

Kampushanke uutiset

Yliopiston kampuksella on käynnistynyt iso kampuskehityshanke, jonka tavoitteena on rakentaa kampuksesta vireä ja vetovoimainen kohtaamispaikka kestävän kehityksen periaatteita noudattaen. Ensimmäisessä vaiheessa keskitytään rakennusten ja tilojen uudistamiseen.

Kampushanke sisältää seuraavat tilamuutokset:

• Tritonia-rakennukseen tulee henkilökunnan työtiloja
  • Tervahovi-rakennuksesta tulee opiskelun talo
  • Tiedekirjasto tulee nykyiseen Luotsi-rakennukseen
  • Fabriikki-rakennuksesta luovutaan tulevaisuudessa

Vaikka nyt puhutaankin ”henkilökunnan tai opiskelijoiden rakennuksista”, tulevat tilat olemaan kaikille avoimia, ja niihin sijoitetaan toimintoja eri sidosryhmile. Perusajatuksena on, että paljon yhteistyötä tekevät toiminnot sijoittuvat lähelle toisiaan.

Tavoitteena on, että opiskelijat ja henkilöstö saisivat uudet tilat käyttöönsä vuoden 2024 loppuun mennessä. Remonttien aikataulu voi kuitenkin syystä tai toisesta muuttua tästä.

Rakennustöiden ensimmäinen vaihe käynnistyi joulukuussa Tritonia-rakennuksen torniosan uudistamisella. Torniin tulee tiloja henkilökunnalle, ja sen on tarkoitus olla käyttövalmis toukokuussa 2020.

Kesällä 2020 toteutetaan Levón- ja Wolff-auditorioiden remontti. Remontin on suunniteltu alkavan kesäkuussa 2020, ja salien pitäisi olla taas käytössä syksyllä 2020.

Remontista johtuvat mahdolliset haitat talon toimintaan pyritään minimoimaan niin, että arki sujuu mahdollisimman sujuvasti. Myös opiskelijoilla on mahdollisuus osallistua kampuksen tulevaisuuden suunnitteluun.