Kampuskehityksessä takana vilkas vuosi – Luotsin uudistaminen täydessä vauhdissa

Kampushanke uutiset

Kuluva vuosi on ollut monessakin mielessä merkittävä askel kampuskehityshankkeessa. Hankkeen suunnitelmat täsmentyivät kesään mennessä ja niitä päästiin toteuttamaan heti alkusyksystä.

Kuluvan vuoden aikana kampuksen rakennustyöt ovat edenneet kiihtyvään tahtiin kohti loppuvuotta. Näkyvimmät työvaiheet ovat liittyneet Luotsi-rakennukseen, jossa parhaillaan tehdään purku- ja pohjustustöitä. Luotsi-rakennuksen uudistaminen pääsi liikkeelle lokakuussa. Rakennus tullaan remontoimaan kokonaisuudessaan ja sen yhteyteen valmistuu lisäsiipi.

Myös auditorio Levónin remontin toinen vaihe on lähes valmis ja sali on ollut osittain käytössä jo alkusyksystä lähtien. Suurin muutos näkyy tekniikassa ja salin reunoilla, jonne rakennettiin tasanteita, jotka mahdollistavat auditorion monipuolisemman ja tehokkaamman käytön.

– Salia viimeistellään vielä alkuvuodesta, kun sivujen kalusteet saapuvat tammikuuun alussa, toteaa kampuspalveluiden päällikkö Anne-Mari Vatunen.

Ensi vuonna työt jatkuvat kampuksella Tritonian seuraavan vaiheen merkeissä. Arvion mukaan Tritonia-rakennuksen rakentaminen alkaa elokuussa 2022. Viimeisenä kohteena käynnistyy Tervahovin kehittäminen opiskelijataloksi.

Kampuskehitykseen on kuulunut alusta saakka osallistaminen. Pitkin kulunutta vuotta kehittämiseen on osallistunut useita työryhmiä, joihin kuka tahansa henkilöstöstä tai opiskelijoista on voinut liittyä. Lisäksi opiskelijoille järjestettiin keväällä erilaisia vaikuttamisen kanavia, kuten kyselyjä ja työpajoja. Henkilöstöltä ja opiskelijoilta saatuja tietoja ja palautteita hyödynnetään laajasti kampuksen suunnitelmissa.

Kampuskehityksen seuraavista vaiheista kerrotaan seuraavan kerran ensi vuoden puolella.