Kampanja digimokien keräämiseksi ja kiinnostuksen herättämiseksi

Jaa digimokasi -kampanjassa etsittiin erilaisia digimokia, eli enemmän tai vähemmän vakavia sattumuksia digilaitteilla ja digiympäristöissä. Kampanja toteutettiin 6.3.2023-31.8.2023 välisenä aikana ja vastaajien kesken arvottiin 50 euron arvoisia lahjakortteja.

Kampanjan tavoitteena oli erilaisten digimokien keräämisen lisäksi herättää kiinnostusta digitaalista riskienhallintaa kohtaan sekä esitellä ja antaa mahdollisuus kokeilla Kompassi-hankkeessa kehitettyä Riskioppi-oppimisympäristöä sekä Riskivirasto-oppimispeliä.

 

Kampanjassa esiteltiin hankkeen riskiprofessori, joka esiintyi myös Riskibotti-chatbotissa. Riskibotin kautta kannustava riskiprofessori kävi keskustelua käyttäjän kanssa kysellen, millaisia digimokia käyttäjä on mahtanut kokea, mitkä asiat käyttäjiä digiriskien hallinnassa askarruttaa sekä lopuksi tarjoten mahdollisuuden kokeilla hankkeessa kehitettyjä oppimisympäristöjä. Professori reagoi käyttäjän antamiin vastauksiin erilaisin animoiduin ilmein sekä kommentoimalla annettua digimokaa. Riskibotti on näin osa hankkeen pelillistettyä oppimisympäristöä.