seminaari

Seminaari 13.4.2023: Korkeakoulutuksella ja tutkimuksella lisäarvoa Etelä-Pohjanmaan kehitykseen

Tapahtumat Uutiset

Vaasan yliopistosäätiön ja Vaasan yliopistoseuran sekä Seinäjoen, Vaasan ja Kokkolan yhteistyö maakuntien osaamisen vahvistamiseksi ja korkeakoulutuksen tarjonnan kehittämiseksi saa jatkoa:  Korkeakoulutuksella ja tutkimuksella lisäarvoa Etelä-Pohjanmaan kehitykseen -seminaari järjestetään 13. huhtikuuta 2023 klo 12:30-15:00 Seinäjoen Framissa (Frami F, F128). Tule mukaan kuuntelemaan, keskustelemaan ja vaikuttamaan!

Mukana tapahtumassa ovat toimitusjohtaja Mari Kiviniemi Kaupan liitosta, Seinäjoen kaupunginjohtaja Jaakko Kiiskilä, Etelä-Pohjanmaan maakuntajohtaja Heli Seppelvirta, Vaasan yliopiston uusi rehtori Minna Martikainen, Ilkka-Pohjalaisen päätoimittaja Markku Mantila EPECin toimitusjohtaja Jyrki Kylä-Kaila, Seinäjoen yliopistokeskuksen johtaja Juha Alarinta ja SeAMKin rehtori Jaakko Hallila.

Seminaariin on vapaa pääsy, mutta sitä edeltävän kahvitarjoilun vuoksi pyydämme ilmoittautumaan 11.4. mennessä: https://bit.ly/3LgQFSM

Seinäjoen seminaari on osa Seinäjoella, Kokkolassa ja Vaasassa pidettävien korkeakoulutuksen ja tutkimuksen seminaarien sarjaa. Seminaarit ovat jatkoa vuonna 2021 järjestetyille Osaaminen ja osaava työvoima 2030 -seminaareille.

• Mikä: Korkeakoulutuksella ja tutkimuksella lisäarvoa Etelä-Pohjanmaan kehitykseen -seminaari
  • Missä: Frami F, F128, Kampusranta 11, 60100 Seinäjoki
  • Milloin: 13.4.2023  klo 12:30-15:00

Seminaarin ohjelma

Seinäjoki korkeakoulukaupunkina 2030
Jaakko Kiiskilä, Seinäjoen kaupunginjohtaja

Etelä-Pohjanmaa korkeakoulumaakuntana 2030
Heli Seppelvirta, Etelä-Pohjanmaan Maakuntajohtaja

Etelä-Pohjanmaa – kehittyvä maakunta
Mari Kiviniemi, toimitusjohtaja, Kaupan liitto

Vaasan yliopiston ja yliopistokeskuksen suunta ja intressi
Etelä-Pohjanmaan korkeakoulutuksessa 2023–2030
Minna Martikainen, Vaasan yliopiston rehtori

Paneelikeskustelu ”Osaamisen tarjonta, tutkimus ja talenttien
kiinnostus Seinäjoen oppimisympäristöön – mitä voidaan tehdä
enemmän ja paremmin”

Päätoimittaja Markku Mantila, Ilkka-Pohjalainen,
maakuntajohtaja Heli Seppelvirta (Etelä-Pohjanmaan liitto),
toimitusjohtaja Mari Kiviniemi (Kaupan Liitto),rehtori Minna
Martikainen (Vaasan yliopisto), rehtori Jaakko Hallila (SeAMK),
johtaja Juha Alarinta (Seinäjoen yliopistokeskus) ja
toimitusjohtaja Jyri Kylä-Kaila (EPEC).