Marja-Riitta Vest

Vaasan yliopistoseuralle uusi puheenjohtaja ja hallitus

Ajankohtaiset

Vaasan yliopistoseura ry on valinnut vuosikokouksessaan seuralle uuden puheenjohtajan ja hallituksen. Puheenjohtajaksi valittiin Marja-Riitta Vest, joka on aiemmin ollut seuran hallituksen jäsen.

Uusi puheenjohtaja on Vaasan yliopiston alumni ja toimii nykyään Vaasan ammattikorkeakoulun TKI-päällikkönä. Vest on aikaisemmin toiminut muun muassa Keha-keskuksen johtavana asiantuntijana, Pohjanmaan ELY-keskuksen ylijohtajana sekä osuuskunta Viexpon toimitusjohtajana. Lisäksi Vest on Tšekin kunniakonsuli.

Vest kertoo, että Vaasan yliopisto on aina ollut hänen sydäntään lähellä.

– Olen opiskellut Vaasan yliopistossa, työskennellyt siellä 14 vuotta ja ollut Vaasan yliopistoseurassa pitkään. Olen aina halunnut tehdä työtä aluekehityksen ja korkeakoulupolitiikan edistämiseksi. Koen, että tätä kautta voin vaikuttaa  – kaikkien menestyvien kaupunkien elinehto on nykypäivänä yliopisto.

Yliopistonseuran hallituksen muut jäsenet ovat Mari Pohjanniemi-Kivi, Susanna Koski, Harry Linnarinne, Tanja Nyqvist, Mika Palosaari, Helvi Riihimäki ja Lauri Tuohiniemi. Varajäseniä ovat Virpi Juppo, Jarmo Juntunen, Helvi Riihimäki ja Sara Alasuutari.