kampus

50-vuotisjuhlavuoden valokuvakilpailu: Vaasan yliopiston neljä vuodenaikaa

Osallistu kaikille avoimeen valokuvakilpailuun 15. helmikuuta - 15. lokakuuta 2021 välisenä aikana.

Kilpailun säännöt

• Voit osallistua kilpailuun itse ottamillasi kuvilla.
  • Kuvien tulee liittyä aiheeltaan Vaasan yliopistoon.
  • Voit lähettää kilpailuun 1-4 valokuvaa, esimerkiksi yhden jokaista vuodenaikaa kohden tai vaikkapa neljä yhdestä vuodenajasta. Kukin kuva kilpailee erikseen.
  • Toivomme, että kuvat olisivat jpg-kuvia ja kooltaan 1-8 megatavua.
  • Kuvien ei tarvitse olla vuodelta 2021, vaan ne voivat olla myös aiemmin otettuja kuvia.
  • Kuvankäsittely on sallittua, mutta älä lähetä kuvakollaaseja.
  • Kerro kuvan nimi sekä kategoria: talvi, kevät, kesä tai syksy. Lähetä kuvan yhteydessä myös oma nimesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi.
  • Lähetä kuvat sähköpostilla osoitteeseen vaasanyoseura@gmail.com
  • Kilpailuun osallistumalla annat seuralle oikeuden käyttää kuviasi kilpailuun liittyvän valokuvanäyttelyn yhteydessä.
  • Kilpailun parhaat kuvat valitsee yliopistoseuran nimittämä raati.
  • Kilpailun voittaja saa sadan euron lahjakortin.

Tarkemmat säännöt

Kilpailun nimi: Vaasan yliopiston neljä vuodenaikaa / Four Seasons at the University of Vaasa
Kilpailuaika: 15.2.–15.10.2021
Kilpailun järjestäjä:  Vaasan yliopistoseura ry.

Tavoite: Tavoitteena on tuoda esiin Vaasan yliopiston neljää vuodenaikaa, niin kampusta ympäröivää luontoa, sen rakennuksia, ihmisiä kuin yliopistoon liittyvää elämää kuten opiskelua, opettamista, tutkimusta ja yhteistyötä.

Kilpailukuvat ja kuvaajan vastuu:
– Kilpailukuva saa olla aikaisemmin muualla julkaistu
– Kuvan tulee olla osallistujan itsensä ottama
– Kuvaajalla on oltava kuvaan täydet oikeudet
– Max 4 kpl kuvia/ kilpailija

Kilpailukuvien lähettäminen ja kuvakoko:
– Kisakuvat lähetetään sähköpostilla osoitteeseen vaasanyoseura@gmail.com
– Kuvien tulee olla jpg-kuvia ja kooltaan 1-8 megatavua.
– Kuviin ei saa lisätä kehyksiä, vesileimaa, tekstiä, kuvaajan tai kuvan nimeä, logoa tms.
– Kuvat eivät saa olla kollaaseja, vaan yksittäisiä kuvia.
– Sähköpostia lähettäessäsi anna kuvalle nimi, valitse kategoria (kevät, kesä syksy talvi), kerro oma nimesi ja sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi.

Kuvien käyttöoikeus:
– Kilpailuun osallistuvien kuvien tekijänoikeudet säilyvät kuvaajalla.
– Vaasan yliopistoseura ry saa vapaat käyttöoikeudet kilpailuun lähetettyihin kuviin. Käyttöoikeus koskee ainoastaan tapahtumaa, valokuvanäyttelyä verkossa sekä yliopistolla ja kirjastossa sekä kilpailun/valokuvanäyttelyn markkinointia ja viestintää ja uutisointia esimerkiksi Vaasan yliopistoseuran verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa sekä Vaasan yliopiston medioissa.
– Muista mahdollisista käyttöoikeuksista neuvotellaan ja sovitaan kuvaajan kanssa erikseen. Kuvaajan nimi mainitaan aina kuvia käytettäessä. Yliopistoseuralla on oikeus julkaista kilpailussa voittaneiden nimet kilpailuun liittyvässä viestinnässä.
– Osallistuessaan kilpailuun kuvaaja antaa myös luvan asettaa kilpailukuva/kilpailukuvat näytteille kilpailun kuvasadosta mahdollisesti järjestettävään valokuvanäyttelyyn Vaasan yliopistolle ja Vaasan pääkirjastoon. Yliopistoseura ei maksa korvauksia näyttelyyn osallistumisesta.

Palkinnot:
– Yliopistoseuran nimittämä raati valitsee voittajakuvan.  Kuvista järjestetään myös yleisöäänestys, jossa menestyminen on yksi kriteereistä. Muita kriteereitä ovat esimerkiksi aiheen käsittely, sommittelu, taiteellisuus, omaperäisyys ja kokonaisvaikutelma.
– Voittajakuva palkitaan lahjakortilla, jonka arvo on 100€. Lisäksi kunniamaininnan saa kolme muuta vuodenaikaryhmänsä parhainta. Heidät palkitaan yliopistotuotteilla.

Voittajan valinnasta ilmoittaminen:
– Voittajille ja kunniamaininnan saajille ilmoitetaan valinnasta sähköpostitse. Heidät palkitaan Vaasan pääkirjastossa pidettävän näyttelyn avajaisissa, mikäki koronatilanne tämän sallii.

tritonia