Vuonna 2023 syksyllä aloittaneet TkK-opiskelijat!

Kesän 2024 Takuuteekkarityöpaikat

Mikäli haluat käyttää Takuuteekkari® -mahdollisuutesi kesätöihin kesällä 2024, niin lähetä toiveesi yliopistolle 31.1.2024 mennessä.

Toimi näin

A. NUMEROI toiveesi mukaisessa järjestyksessä, mihin Vaasan seudulla toimivaan yritykseen (Danfoss tai Wapice) haluaisit mennä töihin kesällä 2024.

LÄHETÄ toiveluettelosi sähköpostilla yliopistolle OPIS0092-kurssilla mainitulle yhteyshenkilölle.

B. TEE kesätyöpaikkahakemuksesi yrityksen tietojärjestelmässä (Danfoss tai Wapice) OPIS0092-kurssilta saamiesi ohjeiden mukaisesti.

MUISTA: Takuuteekkari®-paikkaa hakiessasi mainita sana TAKUUTEEKKARI®.

HUOM. Takuuteekkari®-tarjous koskee vain ensikontaktia yrityksen ja opiskelijan välillä eli seuraavana kesänä kyseistä mahdollisuutta ei Sinulla enää ole.

Yritykset ja yhteyshenkilöt vuonna 2024

Takuuteekkari®-valinta tehdään helmikuun alussa ja siitä tiedotetaan OPIS0092-kurssin kautta sekä vielä erikseen suoraan valituille.

Vahvistukset v. 2024 takuuteekkarien® kesätyöpaikoista saadaan yrityksiltä pitkin kevättä, viimeistään toukokuussa.

Vinkkejä

Kesätöitä Vaasan seudulta hakiessasi muista AINA mainita opiskelevasi Vaasan yliopistossa tekniikkaa, tavoitteenasi DI-tutkinto. Kerro myös hakemuksessasi, jos Sinulla on jokin aiempi ammatillinen tutkinto (esim. asentajan tutkinto).

Harjoittelu teollisuudessa on useimmiten kokemuksena rikas. Jotta urapolkusi etenee tulevissa diplomi-insinöörin tehtävissä, niin on aivan välttämätöntä oppia tuntemaan tuotannon perustoiminnot. Tehtävät ovat vaihtelevia ja mahdollisuuksia on paljon. Mikäli tehtävistä suoriutuu hyvin, niin saa niin sanotusti jalan mainiosti jo oven väliin tulevia työtehtäviä ajatellen.

Parin opiskeluvuoden jälkeen, kun osaamista opintojenkin kautta on kertynyt, työtehtävät ovat jo paljon kiinnostavampia. Pitämällä silmät auki ja olemalla kesätöissä aktiivinen voit samalla hankkia myös aiheen opinnäytetyöhön (TkK:n tutkielma tai diplomityö).