Mitä teemme?

VIRPI-hankkeessa rakennetaan VIRPI-alusta, joka tukee yritysten ja tutkimuksen yhteiskehittämistä virtuaalisten influenssereiden hyödyntämiseen kiertotaloudessa.

Toteutamme hankkeessa kolme demonstraatiota virtuaalisista influenssereista, jotka näyttävät käytännössä, miten digitaaliset hahmot voivat tukea kiertotalouden tuotteiden markkinointia ja asiakaspalautteen keruuta. Tulosten pohjalta laaditaan yhdessä alueen toimijoiden kanssa visio virtuaalisten influenssereiden hyödyntämisestä Etelä-Pohjanmaan kiertotaloudessa.

Virtuaaliset influensserit

Ihmis-influenssereiden rinnalle ovat tulleet virtuaaliset influensserit eli virtuaalivaikuttajat. Ne ovat digitaalisilla välineillä luotuja hahmoja, jotka esimerkiksi julkaisevat tarinoita, tekstiä ja kuvia sosiaalisessa median eri kanavissa. Generatiivinen tekoäly avaa uusia mahdollisuuksia virtuaalisten influenssereiden toteuttamiseen.

Virtuaaliset influensserit ovat tulossa osaksi markkinointia sosiaalisessa mediassa. Ne ovat myös yrityksille uudenlainen keino kerätä asiakaspalautetta.

Kolme digitaalista hahmoa