Yleinen

Kestävää liiketoimintaa rakentamassa

Kamilla SultanovaKamilla Sultanova on DEI-konsultti, juontaja, joka rikkoo siilot, edistää yhteisöllisyyttä ja uskoo innoittamisen voimaan. Hän on uzbekistanilais-tanskalainen itä-helsinkilainen, joka ohjaa organisaatioita ja yhteisöjä kohti integraatiota ja inklusiivisuutta osallistavien projektien, aktivoivien työpajojen ja inspiroivien puheiden avulla.

Parhaillaan Kamilla valmentaa työnantajia oppimaan kansainvälisten ihmisten rekrytoinnista ja kohtaamisten järjestämisestä suomalaisten organisaatioiden kanssa. Kamilla veti Hankenin International Talent-ohjelmaa (HankenHIT) 2019-2021. Business Finland listasi HankenHIT ohjelman mallin yhdeksi parhaista tavoista auttaa kansainvälisiä opiskelijoita työllistymään Suomessa. Hän oli myös projektijäsen Koillismaa-alueen JobBoost hankkeessa (työperäisen maahanmuuton ja kansainvälisen rekrytoinnin osaaminen).

Kamillalla on vankka kokemus järjestötoiminnasta. Hän mentoroinut ja valmentanut sekä ammatillisen koulutuksen että toisen asteen koulutuksen suorittaneita maahanmuuttajia ja kansainvälisiä osaajia yhdessä Tanja Lankian kanssa perustamansa Global Dignity ry:n tilaisuuksien kautta.

Kamillan Pohjoismaissa tekemä työ inkluusion hyväksi on noteerattu niin Barack Obama -säätiössä kuin Sitra Sitalabin Muutosjohtajat-akatemiassa. Lisäksi Kamilla on yltänyt yhdeksi Euroopan Nuoret Johtajat -verkoston “40 alle 40-vuotiasta” listauksessa.

She has been there, done that. Välittäjänä työnantajan ja työntekijän välillä Kamilla tuo käytännön neuvoja, miten PK-yritykset voivat kasvattaa yrityksiään palkkaamalla erilaisia, eri-ikäisiä Suomessa jo saatavilla olevia kansainvälisiä osaajia: Helsingistä Vaasaan, Raumalta Kuusamoon.