Hanke esillä Vaasan yliopiston HCI-kurssilla

Ajankohtaista

KOMPASSI-hanke oli esillä 12.10.2021 osana Vaasan yliopiston tietotekniikan oppiaineen Introduction to Human Computer Interaction -kurssia, jossa osallistujia oli n. 100 eri koulutusohjelmista sekä FITtechin kautta. Kurssilla opiskelijoille esiteltiin erilaisia harjoitustyön aihe-ehdotuksia, joista he voivat valita mieleisensä. Ryhmätyönä tehtävät harjoitustyöt liittyvät käytettävyyteen ja sen parantamiseen. KOMPASSI-hanke esiteltiin kurssilla hankkeena, jossa tullaan hyödyntämään ja jatkokehittämään erityisesti riskien hallinnan aihepiiriin aiemmassa EAKR-hankkeessa (Pelilliset energia- ja kiertotalousratkaisut) kehitettyä TalousTandem-peliprototyyppiä. Täten kurssin harjoitustyöt tuovat KOMPASSI-hankkeelle ensiarvoisen tärkeää tietoa siitä, miten peliä ja käyttäjäkokemusta voitaisiin parantaa.